dinsdag 22 oktober 2013

Les Filles de Malines

Hey,

Nu heb ik weer eens iets meegemaakt hoor. Voor de verjaardag van de peter van mijn vriendin (op 19 oktober) gingen we gaan eten in 'Den Notendijk' te Dendermonde. Maar nu denk jij misschien: 'Wat is daar nu speciaal aan, even gaan eten in Dendermonde?' Wel, als je straks verder hebt gelezen, zul je het wel weten. Het was cultureel gezien best een schokeffect voor mij. Alé, nie alleen cultureel gezien eigenlijk.

Bij dit optreden hoorde blijkbaar ook een bepaalde voorstelling... Maar niet zo maar een voorstelling, een travestietenshow van een schijnbaar hoog niveau. Ondanks dat mijn vriendin mij gezegd had dat dit ging gebeuren, was ik zelf toch niet echt voorbereid op zo'n evenement. Ik ben zelf van nature iemand die nogal rap onder de indruk is van iets 'buitengewoons' dat gebeurt. En in dit geval kan ik niet zeggen dat het deze keer anders was.


Dit waren onze sterren van de avond, de ene leek al iets meer op een vrouw dan de andere maar ze hadden allemaal wel hun specifieke kenmerken. Degene die niet zo hard op een vrouw leken, die waren dan weer extra grappig en nog straffer in hetgeen ze allemaal met het publiek deden. De meer 'vrouwelijke' travestieten gebruikten natuurlijk hun 'charmes' om echt vrouwelijk over te komen en zo het publiek echt te verrassen met hoe hard een man met enkele attributen niet lijkt op een vrouw. Het was bijna om van je stoel te vallen bij sommige vertoningen. Je begon je haast af te vragen wie je allemaal zo nogal bent tegengekomen en of die wel echt vrouwen waren. Hieronder kan je zien waarom...


Dit is natuurlijk geen show die een kind zou aanspreken en het zou eigenlijk best moeilijk zijn als ouder om uit te leggen hoe het juist in elkaar zit. Zoiets van: 'Euhm, ... die vrouwen die je daar ziet dansen, zijn niet echt vrouwen, alé ja, dat zijn mannen die zich als vrouw verkleden voor de show...' Het eerste dat je kind dan denkt: '?' Maar ja, daarom kan het nog wel leuk zijn voor de kinderen. :-)

Natuurlijk heb ik nog mijn persoonlijke ervaring als laatste gehouden. Ik vond het een heel toffe show met heel veel kleur en geweldig tof gemaakte kostuums door de travestietengroep. Het waren dan ook allemaal zelfgemaakte kostuums en dat verbaasde mij wel toen ze dit vertelden, er zaten heel hoogstaande dingen tussen. (Natuurlijk wel allemaal vol glitter en glamour...) Maar wat ik heel de show door zat te denken was eigenlijk: 'Haal mij niet uit het publiek om iets te doen, please...' Gelukkig gebeurde dit dan ook niet, en konden de playbackliedjes met passende dans gewoon verdergaan met andere 'gelukkigen' uit het publiek. Spijtig genoeg was dit buiten de familie van mijn vriendin gerekend, bij het voorbijgaan van de travestieten om te vragen hoe de show tot dan al beviel, werd er gevraagd om een foto van mij samen met 2 van de 'showdames'. Ach ja, ik was niet de enige, de nonkel van mijn vriendin (die hier ook schrik voor had dat dit ging gebeuren, werd ook slachtoffer). Maar wie kan zeggen dat hij op de foto staat met 2 travestieten? Ik allezins nu wel, en degene die het zo grappig vonden, dus niet. ;-)


Al bij al een rijke nieuwe ervaring, met weinig anders te vergelijken dat ik ooit al eens heb gedaan. Achteraf vond ik het best grappig dat die foto werd genomen en zo kan ik jullie het schitterende bewijs tonen van mijn angstaanjagende (voor mij) ervaring.

Hopelijk hebben jullie plezier gehad aan dit berichtje. :-)

Tot ziens bloggertjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten