donderdag 21 november 2013

Diploma-uitreiking Muziekschool

Hey bloggertjes,

Vorige zondag ben ik naar de diploma-uitreiking geweest van de academie voor Muziek, Woord en Dans te Stekene. Het vond plaats in de refter van mijn eigen stageschool, Toermalijn.

De reden waarom ik hier naartoe ben gegaan, is omdat Zulaika hier naartoe moest om haar diploma te gaan afhalen van de middelbare graad (muziekschool). Zelf moest ze niet spelen bij het steeds terugkerende leerlingenconcert. Het was natuurlijk ook weer een ideale kans om mijn cultuurkalender verder aan te vullen.

Er werden verschillende instrumenten gespeeld waaronder ondermeer piano, viool, dwarsfluit, saxofoon en gitaar. Natuurlijk werd er ook gezongen door één van de klassen uit de lagere graad (zoals altijd) en kwam er ook een voorstelling van de afdeling 'Woord'. Dit was een deel van de vertolking van het verhaal 'Lodewijk de Koningspinguïn', een boek van Dimitri Leue.

Opvallend was wel dat de cupsong ook werd gebracht door enkele leerlingen, begeleid door andere leerlingen op gitaar. Dit was best wel leuk.



Persoonlijk visie:
Ik deel hierbij de visie van Zulaika dat er te weinig verschillende instrumenten aan bod kwamen. Er waren wel meer dan genoeg optredens, maar het waren steeds dezelfde instrumenten. Steeds opnieuw was het een dwarsfluit of een viool dat werd bespeeld en maar één keer bijvoorbeeld saxofoon.

Wat ik dan weer heel tof vond, was het moderne gekoppeld aan het klassieke werk, het begeleiden op een gitaar van de kinderen die de cupsong deden, was heel tof. Dit vond ik een heel toffe combinatie van waarvoor een muziekschool nu staat en wat er nu populair is bij de kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten